ادامه بی خبری از وضعیت امیر امیرقلی

جمعه هفته گذشته حدود ۲۰ نفر را که برای حضور در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندان سیاسی به خاوران رفته بودند ، بازداشت کردند. ۱۰ روز از آن تاریخ می گذرد و هنوز خانواده های آنها ار سرنوشتشان بی اطلاع هستند . برای پیگیری موضوع با پدر امیر امیر قلی ، یکی از بازداشت شدگان آن روز گفت و گویی کردم که خبر آن را در ادامه می خوانید :

۱۰ روز از بازداشت امیر امیرقلی گذشت اما خانواده اش همچنان از او بی اطلاع هستند. امیر امیرقلی ظهرجمعه در مراسمی که برای بستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی خاوران برگزار شده بود ، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

پدر امیر در گفت و گو با تائید از بی خبری او می گوید:” ساعت هشت و نیم شبی که او را دستگیر کرده بودند از اداره امنیت شهر ری تماس گرفتند و خبر بازداشت شدن امیر را به ما دادند. البته توانستیم به مدت خیلی کوتاهی در حد ۳۰ ثانیه با خود امیر هم صحبت کنیم .”

امیر امیر قلی ۲۶ ساله دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین است و همکاری نزدیکی با برخی سازمان های غیر دولتی چون کودکان کار و کانون مدافعان حقوق بشر دارد . به گفته پدرش وی یکی از سمپات های سازمان مجاهخدین انقلاب اسلامی هم است .

امیر قلی پدر امیر در ادامه از چگونگی پیگیری پرونده پسرش می گوید:” در ۱۰ روز گذشته بارها به دادگستری و دادستانی تهران مراجعه کرده ایم اما آنها از دستگیری امیر اظهار بی اطلاعی می کنند و می گویند هنوز پرونده وی در اختیار آنها قرار نگرفته است. ”

عضویت امیر در کانون مدافعان حقوق بشر به او و خانواده اش کمک کرده تا بتوانند عبدالفتاح ساطانی و شیرین عبادی را برای وکالت او انتخاب کنند . اقدامی که به دلیل عدم موافقت مقامات قضایی و عدم ملاقات امیر با موکلانش ممکن نشده است .

پدرش می گوید :”با این که چندین مرتبه برای ثیت دادخواست فرزندم به دادستانی تهران مراجعه کرده ام ، اما آنها دادخواست ما را نپذیرفته و ثبت نکرده اند.

شنیده ها در مورد وضعیت جسمانی علی امیر قلی که روز جمعه ۸ شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی در خاوران بازداشت شده است حاکی از این است که احتمال شدت گرفتن بیماری این دانشجوی زندانی وجود دارد .

بر اساس گزارش های واصله این دانشجوی دانشگاه آزاد واحد قزوین در دوران دبستان خود و بر اثر حادثه ای بخشی از غده پانکراس که ترشح کننده انسولین برای کنترل قند خون است را از دست داده و بر اثر این مشکل در معرض مشکلات ناشی از دیابت قرار دارد .

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن