به یاد کشته شدگان قتل های زنجیره ای که چراغ راه اینده ایران زمین اند

{{۱۲ اذر ۱۳vv پروژه قتل های زنجیره ای با به شهادت رساندن داریوش فروهر و پروانه اسکندری کلید خورد . البته خیلی ها بر این باورند که از سال ها پیش این قتل ها که توسط وزارت اطلاعات ایران برنامه ریزی و اجرا می شد ، شروع شده بود .

بعد از این دو ، مختاری و پوینده و دوانی و مجید شریف هم به شهادت رسیدند . تلاش زیادی شد تا وزارت اطلاعات تحت رهبری سعید امامی را به پذیرش این اشتباه به قبولاندند . شاید ان روزها اتفاق نادری بود و یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت خاتمی در تصقیه این وزارتخانه از پلیدی .

اما یاران سعید امامی به مراکز دیگر قدرت رخنه کردند و از آنجا برنامه های وحشت خود را پی گرفتند . سعید امامی را که شروع به رمز گشایی سرنخ های این قتل ها کرده بود کشتند و به بهانه شهید مظلوم او را در قطعه ۷۳ ردیف ۶۰ قبر شماره ۶۱ با عنوان” پدری مهربان و خدمت گذاری صادق” ، دفن کردند و از همان موقع هم مانع برگزاری بزرگداشت های این ایران دوستان نازنین شدند .

۱۲ اذر چهار سال بعد در مراسم یادبودی که در خیابان صفی علیشاه و کوچه مصباح ، قتلگاه فروهرها برگزار شد ،مردم زیادی شرکت کردند. درگیری بین نیروهای لباس شخصی و مردم به نظاره گری نیروی انتظامی که آن روزها هنوز سعی می کرد بی طرف باشد ، شروع شد . من [گزارشی از این مراسم و حواشی آن را نوشتم که با سانسور در ضمیمه همشهری منتشر شد->http://www.amouee.net/spip.php?article18] . اما بعدها بخش های سانسوری را تا آنجا که امکان داشت به آن اضافه کردم .}}

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن