اعلام حمایت معین از کاندیداتوری میر حسین موسوی

” کشور در زمینه شفافیت اقتصادی به شدت تنزل کرده ، بهره وری پائین عوامل تولید ایران را در ردیف ۱۰ کشور آخر دنیا قرار داده ، کشور رکورد دار اسیب های اجتماعی و اخلاقی است و تنها ۵/۵ درصد تولید ناخلص داخلی کشور در حوزه بهداشت و درمان هزینه می شود . این در حالی است که کشورهای پیرامون ایران تا سه برابر این رقم را در زمینه بهداشت و درمان هزینه می کنند و در کشورهای توسعه یافته این نسبت به ۲۵ درصد هم می رسد .”

این جملات و خبرهای ناگوار اقتصادی و اجتماعی را دکتر معین روز شنبه ۲۲ فروردین در دیدار نوروزی خود با برخی از جوانان ، دانشجویان و خبرنگارانی در میان گذاشت که او را در دفتر کارش ملاقات می کردند . مصطفی معین نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم در ادامه سخنان خود به این نکته پرداخت که به نظر می رسد کشور بدون متولی رها شده است . کسری بودجه ای در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان و این که پزشکان رابطه مالی بالایی با بیماران خود دارند و موجب گسترش فساد و کاهش سطح اخلاق حرفه ای شده ، دیگر موضوعی بود که وی مطرح کرد . به گفته معین ، هم اکنون بیش از ۷۰ درصد هزینه های بهداشتی و درمانی را مردم تقبل می کنند ، این در حالی است که بر اساس قانون برنامه چهارم باید این رقم کاهش می یافت و پوشش بیمه های همگانی هم گسترش می یافت .

او که در مقابل این پرسش قرار گرفته بود که نظرش در باره وضعیت سیاسی کشور و آینده انتخابات چیست ، کمبود شادی در کشور، دارا بودن بالاترین میزان معتادان در جهان که بین سه تا شش میلیون نفر را به طور مستقیم در برگرفته و همچنین افزایش میزان افسردگی در میان مردم و جوانان را مهمترین مسائلی دانست که یک کاندیدای ریاست جمهوری نمی تواند در باره آنها بی تفاوت باشد و در باره آنها صحبت نکند .

معین همچنین خودسانسوری در باره ایدز را یک خیانت به جامعه ایران ارزیابی کرد و توضیح داد : “به عنوان یک متخصص بر این باورم که اعلام کشف داروی مبارزه با ایدز توسط دولت نهم یک اقدام سیاسی برای سوء استفاده از علم برای مقاصد سیاسی است . ”

این متخصص آسم و آلرژی تنها راه پیشگیری ایدز در ایران را آموزش و شفافیت از طریق مدارس ، دانشگاه ها و رسانه ها دانست و هشدار داد با توجه به این که روش غالب اشاعه ایدز در ایران از استفاده مشترک از سرنگ توسط معتادها به گسترش آن از طریق روابط جنسی منتقل شده ، گفت : “ادامه این روند در شش تا هفت سال آینده ایران را در موقعیت کشورهای آفریقایی از نظر تعداد مبتلایان و سرعت شیوع ایدز قرار خواهد داد . بویژه این که ایران در محاصره مناطق و کانون های اپیدمی آن قرار دارد . روسیه ، اوکراین ، کشورهای اسیای میانه و افغانستان از جمله مهمترین کشورهای انتقال اپیدمی فحشاء ، مواد مخدر و ایدز هستند . ”

مصطفی معین در مورد انتخابات ریاست جمهوری دهم هم توضیح داد :” میر حسین موسوی قابل مقایسه با هیچکدام از دیگر نامزدهای موجود نیست . او را بیش از ربع قرن می شناسم و آدمی است عمل گرا و متواضع که اگر تحمل امواج تخریبی مخالفان را داشته باشد و به مسئولیت خود عمل کند برنده انتخابات خواهد بود .”

او همچنین گفت که هموز دیداری با میرحسین موسوی نداشته اما به زودی با او دیدار خواهد کرد .

وی موسوی را دارای این پتانسیل دانست که قادر خواهد بود یک کابینه اصلاح طلب را تشکیل دهد . او فرصت انتخابات در ایران را بهترین زمان برای بالا بردن مطالبات مردم و صحبت از مواردی کرد که در شرایط معمول کسی از آنها صحبت نمی کند . معین همچنین گفت که از میر حسین موسوی حمایت خواهد کرد .

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن